2007-04-17

Första arbetsdagen på lotten!

Jag njöt av söndagens härliga sommarvärme, skyddad under solhatten, och gjorde ett par små arbetsinsatser. Gulltöreln som är en av mina härliga vårblommor(kolla här vad fin den ska bli!) har fått renrensat omkring sig, i alla fall den allra närmaste omgivningen.



Några av mina påskliljor har fått knopp och jag rensade rent runt dem också, där de står i hallonlandet, här fotograferade uppifrån. Det är inte så lätt att fotografera färgglada plantor i stark sol, men jag lyckades någotsånär att skugga dem.


Årets första tillskott till lotten! Jag fick en vacker planta scilla, som växte i gången utanför en kolonigrannes lott. En bit av gräsmattan följde också med, men den får jag tukta efter blomningen. Härligt med blå färg på lotten! Jag fick till och med hjälp med planteringen, Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar