2007-06-05

Första sådden

Ikväll tillbringade jag en timme på lotten. Eftersom vi har fått härlig sommarvärme (hetta) ägnade jag 40 min åt att vattna med slangen, hoppas det blev lite mer än bara på ytan...

Sedan sådde jag 6 squashfrön (kvar från förra året men ska enligt etiketten fortfarande ha 70% grobarhet) som förhoppningsvis ska gro inom 5-8 dagar.


-jo dom ska ju enligt anvisningen förgros, men jag testade förra året att direktså och det gick bra, plantorna blev kraftigare eftersom dom fick rejält med ljus hela tiden!-



Skördade också med mig ett knippe rabarber och planerar att testa ett nytt recept från DN imorgon: Rabarber under mandelmassetäcke


När jag letade efter receptet i DN's arkiv hittade jag två andra som också verkar spännande:
Smältrabarber

Rabarbermuffins (nytt för idag!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar