2007-06-14

Äntligen regn!

Jag har inte orkat iväg till lotten för att vattna sedan i lördags (9 juni) utan tittat på väderleksprognoserna och hoppats, men hittills har vi bara fått ett par lättare åskregn. Ikväll blev dock mina böner hörda och det kom ett bra regn som fortfarande håller i sig, härligt.
Hoppas både jordgubbar, rabarber, hallon mfl suger åt sig riktigt ordentligt.

Nu börjar nyfikenheten slå till så imorgon ska jag försöka ta mig till lotten för att kolla om några av mina frön kommit upp. Dessutom finns det ju en hel del frön som inte kommit ner i jorden än, och om man inte sår får man ju dessvärre inte heller skörda!

Funderar också på att köpa några blomfrön imorgon som kan försköna lottens östra sida, dit jag inför nästa säsong planerar att flytta blomhörnan och göra en rabatt istället.

1 kommentar:

  1. Va härligt med regn för jorden! Det är ju tyvärr sant att man "inte får någon skörd.." så för mig blir det inget att skörda alls i år.. förutom om något är klart när vi jobbar hos dig =) det får bli något annat år, nästa kanske!?!?

    SvaraRadera