2007-06-05

Rena rama djurparken

Tänkte publicera foton för att spegla hur busken utvecklas men också visa djuren som trivs hos mina svarta vinbär.
Nyckelpigan är en välkommen gäst, förra sommaren hade jag gott om löss på busken och jag har för mig att den kan hjälpa till att hålla efter dem.


Den här lilla snigeln, som jag fick syn på idag, ser inte ut att kunna göra särskilt mycket "skada" så den får stanna kvar. Däremot såg jag en riktig bjässe i en av mina ogräshinkar - glömde fota den, men den kanske är kvar imorgon också, fattar inte hur den ska komma upp för de lodräta kanterna, men på något sätt har den ju tagit sig ner, och sugkopps-foten var ganska stor!

1 kommentar:

  1. Jag och min sambo har just blivit med kolonilott, och den såg ut som er när vi övertog den (nu ser den dock lite bättre ut ;).

    Smält rabarber är jättegott, min mormor brukade göra det!

    SvaraRadera