2007-08-09

Jag älskar tårta!


Dom som känner mig lite närmre vet att mina ögon alltid får något längtansfullt i blicken vid ordet "tårta" (orden "grädde", "glass" och "choklad" utlöser liknande reaktioner)
Idag gjorde jag (med stor hjälp av M, det var hon som satte ihop tårtan efter mina förberedelser, TACK!) en snabb och enkel jordgubbstårta:
ingredienser
Köpt tårtbotten i tre delar
Marsankräm (2dl mjölk + 3/4 dl pulver)
2dl vispgrädde
Skivade jordgubbar, sockrade
Hela jordgubbar (färska eller halvtinade)
Börja med att vispa ihop marsankrämen och ställ den kallt att tjockna
Täck understa bottnen med skivade jordgubbar och gärna lite spad/saft
Bred ett lager grädde ovanpå och lägg på nästa botten
Täck mellersta bottnen med vaniljkräm och lägg på "locket"
Bred ut grädden och garnera med hela jordgubbar + halvor på kanterna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar