2007-08-21

Nykomling bland blommorna

Denna vackra blomma har tittat upp bland ogräset på lotten. Nånstans i bakhuvudet dök namnet "gurkört" upp, så jag googlade efter bilder och det är ju exakt denna blomma. Har för mig att man kan använda den som ätbar dekor i matservering också, hoppas den sprider sig! Jag kanske ska flytta över den(ÄR DEN PERENN?-annars får man väl samla frön) till den blivande blomrabatten. Här är ett av fotona på Gurkört som jag hittade, men man kan ju fråga sig vad det fyller för funktion på Energimyndighetens sida?!?!

Några fler blombilder blir det idag:
Bollgilia har kommit tillbaka, självsådd från förra året, det här exemplaret stod i och för sig i jordgubbslandet, men jag hoppas få se fler!

Titta på purjolöksblomman, en lite blomma har "stuckit iväg" och sticker upp högt över "bollen", ser kul ut, inte sant!

Snart står jordärtskockorna i blom, då blir det underbart vackert på lotten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar