2010-06-20

Inspektionsdax

Varje år vid midsommartid samlas styrelsen i koloniträdgårdsföreningen, och gör en promenad för att besikta området. Jag antar att de letar efter lotter som glömts bort och därmed skulle kunna bli lediga, eller ställen där ogräset får för mycket utrymme att sprida sig. Om så är fallet kontaktas man telefonledes och får frågan om man fortfarande "brukar" sin lott. Så svarar man att det gör man, och sen är det inte mer med det, (utom att ett litet dåligt samvete eventuellt kan smyga sig på när man är på lotten och nån i styrelsen finns i närheten...) Jag har fått detta telefonsamtal ett antal gånger, senaste åren eftersom födsel o småbarn "hindrat" mig lite i trädgårdsarbetet. Och även tidigare då jag ambitiöst rensat och sått i maj och sedan insjuknat, jobbat, rest eller liknande och tappat övertaget i ogräsinvasionen.

I år är jag dock tämligen övertygad om att jag slipper bli uppringd av nämnda anledning. Och stolt! Jag tycker det är kul att rensa och odla och nu har jag hittat tid och möjlighet att göra det igen, oftast med min 3-åring som medhjälpare. Ibland som medstjälpare...som idag när jag påpekade att hon stod på en jordgubbsplanta och hon insåg att hon hittat ännu ett sätt att reta sin mor!



Så här ser lotten ut efter dagens planteringar:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar