2010-06-24

Värmebölja

Äntligen är riktig sommarvärme här, vilket ju medför torka på lotten. Var där idag på förmiddagen och vattnade på - både med slang utan munstycke, som satt fast på ena kranen, och ett stort antal kannor. Ett tag brukade jag ju undvika att vattna i solsken eftersom det inte ska va så jättebra, men sen insåg jag att det nog ändå är bättre än alternativet inte vattna alls. Smultronen verkar trivas och vi såg första lilla röda jordgubbskartet, men de blev ganska leriga av min hårda slangvattning.

Grönsakssådden, andra omgången, i bakgrunden persilja, doftliljor (de höga) och luktärtor.


Första grönsakssådden. Det har kommit upp bra tror jag, har inte lagt mig ner med förstoringsglaset än för att leta efter morot. Mangoldens första blad har gulnat lite, sockerärtorna är fina - men som synes är det hög tid att börja knä-rensa! Vilket för övrigt är en av mina favoritsysselsättningar, om jag får göra det ostört och med lagom fint väder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar