2010-06-20

Lägesrapport, efter 12 dagars frånvaro

Det som jag sådde först har kommit upp, sockerärtor i två rader på bilden, små blad av mangold och morötterna kollade jag inte så noga. Som synes är det gott om ogräs mellan raderna. Nästa gång blir det knäkrypning och finrensning. Eller ogräsjärn, få se vilket humör jag är på!


Dagliljorna, som jag satte som lökar, sticker upp högst. Spännande att se vad som ska hända sen. Prästkragen som jag räddade bland ogräset blommar nu. En av mina sommarfavoriter, så länge den är lus-fri.

Jordgubbsplantorna lever, men det blir nog ingen stor skörd i år heller, mellan raderna en fjolårspotatis som grott.


Squash och palettblad lever, men det ser lite torrt och träligt ut på lotten. Dock finns redan två squash-"kart".Lägg märke till gräset ovanför plantorna, efter dagens arbetspass finns det inget kvar av det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar