2010-07-16

Att ge stöd

Skickade iväg svärmor att leta efter grenar, sen kom jag på att det fanns en hel del döda grenar i svartvinbärsbusken som jag klippte ur med sekatören. Resultat: väldigt många grenar! Några av dem använde jag till att stötta upp sockerärtorna genom att försöka böja dem till bågar / ställa lite kors och tvärs. Märkte nämligen att den ärtan som grott närmast hönsnäts-staketet tog stöd där och växte hög o stark medan de andra stackarna låg ner på marken.

För övrigt ägnade jag större delen av arbetspasset åt min favoritsysselsättning: finresning. Låg på knä i jorden och nöp och drog upp de små rackarna som sticker upp bland grönsaker och bärplantor. Grovrensning av återstående gräs - med grep - blir det förhoppningsvis nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar