2010-07-13

Vattnat igen - och hjälpen har anlänt

I denna fantastiska sommarvärme borde man nog vattna var och varannan dag. För mig har det blivit var tredje, men allting lever. För tre dagar sedan lånade jag fina slangen som nån lämnat vid närmsta kranen och det gick lätt som en plätt. Passade på att strö lite kogödsel vid grönsakerna. Samlade ihop torrt gräsklipp i gångarna och la under squashen mm. Det är ju bra både för att hålla fukten och ge näring har jag hört. Så idag hade jag äntligen med svärfar och han såg direkt att det behöver luckras upp lite så att vattnet kan rinna ner. Han hackade fint mellan squash och jordgubbar medan jag vattnade andra sidan rädd att pricka fel med slangen. Vi ska också få välbehövlig reparationshjälp med staketet som håller på att falla sönder o samman på vissa ställen. Tursamt nog så låg det ett lass brädor på en tomt vi passerade med uppmaningen att ta vad man ville ha, så där kommer vi nog att gå förbi ett antal gånger! Tack.
Sockerärtorna skördades och några få jordgubbar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar