2006-09-23

Det blommar, och ska blomma igen!

Åh vilka härliga blommor, och härlig hösthimmel. Jordärtskockorna, jag har hört att man kan skörda även nu på hösten, men jag är ju inte så jätteförtjust i dem... Härligt höga blommor i alla fall och vackra i närbild, se nedan.




En orange ringblomma har hittat hem till mig, växer i gången vid morötter och jordgubbsland, hoppas den fröar av sig där!


Fullt med frön på gula ringblommorna. Ska nog skaka ur en del i blomhörnan och kanske spara en del för utsådd till våren. Vackra fröställningar, som en ny blomma!

En överraskningspresent! Väntade på lotten i lördags morse, från en kolonigranne som fått många knölar/stammar av en lilja, tror den ska bli blå om den vill blomma. De växte för trångt på förra lotten och delades därför ut. Man ska plantera med hela stammen över jord, så sticker det ner rötter ur den. Först var jag tvungen att rensa bort en hel del (o-)gräs i blomhörnan Hoppas dom ska trivas på min lott och vilja blomma till våren!


2 kommentarer:

  1. Häj!! Varför odla en grönsak ni inte äter?? Fast dom kanske hade fina blommor? Jo det hade dom... Nu ska jag sova! Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej, nu kom jag på hur man gör när man skriver kommentarer. Som sagt, jordärtskocksoppa är gott, med vitlök och crème fraîche. Om du inte testat det förut så gör det! Annars har dom ju underbara blommor också.

    SvaraRadera