2006-09-07

Mer squash!

Här är två till som skördades den 27 augusti, och sedan dess har jag hämtat ytterligare två (totalt 15). Nu är tre till på gång och enligt mina erfarenheter av squash så kan man fortsätta skörda ända tills frosten tar kål på plantorna.


Just ja, potatisen, den borde väl va klar vid det här laget, måste gräva och titta snart. Mer mangold, morötter och rödbetor finns också att hämta. De första fem rödbetorna jag skördade ligger fortfarande i kylen *rodnar* och väntar på att bli uppätna. Lite skördestress fortfarande, alltså.

Och maken har lagat goda rätter med grönsaker tre dagar under veckan så nu har jag snart två hinkar fulla med skal o skräp till komposten.

Blommorna förresten: Sommarflox stod sig över en vecka i vas, idag slängde jag buketten från kyrkan trots att flera blommor ännu inte hade vissnat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar