2006-09-28

Skördetid

Detta inlägg handlar om den 16/9.
Då var jag på lotten och planterade liljor, som sagt och skördade en hel del:
Potatisen jag planterade gav 7 små potatisar, dom är uppätna nu, tillagade i ugnen med olja, vin, grönsaker och fläskkarré.
Sju var även rödbetorna och morötterna som jag tog hem. Fler finns att hämta.
En vänlig granne lovade hjälpa mig att äta upp det jag hämtat från lotten, så en "godispåse"med rödbetor och morötter hängdes på hennes dörr vid hemkomsten.
Därtill en påse sallad (den sista från kruksalladen), en påse persilja och en kasse mangold, som jag ska tillaga nu i kväll. Se mangold-rabatten nedan. Där finns mer att hämta, man kan också lämna mangold så det växer vidare på våren!




2 kommentarer:

  1. Före/efter vad då?? Jag förstår inte riktigt...

    SvaraRadera
  2. Före och efter att jag "skördade" Mangold denna gång.

    SvaraRadera