2007-03-16

Vårkänslor! Snart kommer blommorna!

Nu, den 15 mars, finns ingen snö kvar på lotten och jag kröp nära för att se vad som är på gång.
Här är en av mina perenner, om jag inte minns fel så är det Alunrot. Den blommade inte förra sommaren när jag planterade den, så jag hoppas på större tur i år.


Här börjar det växa på en av lilje-stammarna som jag fick av en annan kolonist och placerade ut i "blomhörnan" i september. Det här ska också bli spännande att följa eftersom jag inte vet vad jag kan förvänta mig (och inte heller särskilt mycket om hur jag bäst ska ta hand om dessa små, några tips?)


Tre grupper med lökväxter tittar upp ur jorden, är lite osäker på vem som är vem, men vet att jag i alla fall kan vänta mig några härliga påskliljor. Tulpanerna stack bara upp blad förra våren, vad jag minns, få se om de hämtat sig till i år.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar