2006-06-17

Blommor igen

Från den 12 juni.
Den här krolliljan som växer bland hallonen har visst blivit endel äten på, men jag hoppas att den ändå ska slå ut så småningom, det ser ju i allafall ut som en knopp där i toppen!


Nu har jag äntligen rensat bort det mesta gräset och ogräset i blomhörnan och då hittade jag en av mina perenner (tror jag). Jag misstänker att det här är en Rudbeckia som jag fick i födelsedagspresent första året med kolonilott, för 3 (?) år sen. Den har inte tagit sig så jättebra sen dess, gillade kanske inte sin plats i hallonlandet. Nu har jag flyttat fram den, får bara tänka på att ta bättre hand om den också!

Här nedan är ett av de två senaste tillskotten på lotten: Rosenkrage. Hade förmånen att besöka en plantskola förra helgen och då fyndade jag två växter bland perenner för 19.95. Denna och en Alunrot. Hur tänker jag när jag väljer växter? Inte alls! Kul med perenn för den kommer tillbaka. Fina färger, men vet inte om de passar så bra ihop. Borde skaffa nåt vitt emellan, och jag älskar ju blått... Men än så länge är kolonilotten för mig bara ett enkelt hobbyprojekt, så jag har inte anlitat varken trädgårdsarkitekt eller handböcker i rabattplanering.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar