2006-07-22

Bildkavalkad -fortsättning

Igår var jag och kollade läget på lotten. Konstaterade att Lavendel som jag planterade i tisdags verkar må fint. Plockade nästan en halvliter hallon och fotade här och där:

Första Ringblomman har slagit ut! De växer rikligt. Jag gillar gult bättre än orange, få se vilken färg övriga har. Sägs att man kan äta den, göra skönhetsmedel mm, men jag vet inte jag... Inte är den så kul att plocka in heller för den är liksom lite klibbig.



Här är min lilla potat, den där som legat för länge i skafferiet och blivit mjuk med långa ålar, verkar bli en fin planta, hoppas det blir nåt under den också!


Mina vackra, goda, solmogna, röda och gula hallon! Eftersom jag har semester frångick jag mina strikta principer och unnade mig att äta så många jag ville medan jag plockade, smaskens!


Squash-landet. Det verkar som om jag dömde ut några av plantorna för tidigt. Dom repar sig men det återstår fortfarande att se om de hinner ge nån skörd i år. Inte särskilt många "smågurkor" på gång just nu, men jag hoppas dom kommer snart så vi får kylen full, som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar