2006-07-19

Skörd och plantering

Här syns mina 2 nya Lavendel-plantor, som jag köpte när jag igår fick chansen att åka bil till ett stort köpcentrum (Tack för skjutsen!). Dom står vid rosbusken och murgrönan i "blomhörnan" och kommer förhoppningsvis att sprida väldoft i flera år! Vattnade rejält vid plantering och hoppas de kommer att trivas.


Trivts har inte squashen som jag flyttade på föra veckan gjort, ena är redan så gott som död och den andra döende. Tre av mina förgrodda plantor är dock riktigt fina och jag har just skördat första squashen! Glömde fota, men det kommer senare, när det är dags att laga till den.

Jag fick hjälp att plocka hallon, det blev nästan en deciliter, dom intogs med socker och plättar- Smaskigt! En påse sallad och en kasse mangold blev det också. Plus att jag vattnade så länge jag orkade med slangen, vi har nämligen inte fått nåt regn sedan åskvädret för drygt en vecka sedan.

Mangold har jag förvällt och frusit i två omgångar, dessutom lagat 2 till mangold-feta-pajer. Den verkar fortsätta växa länge än, så det är ju verkligen en välsignad gröda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar