2006-07-25

Hallonrekord!

Efter fyra dagar dignade buskarna av bär! Plockade över 1 liter!
Det är underligt med hallon alltså, dom som jag har brytt mig minst om under våren (dom kommer ju ändå alltid tillbaka - på våren prioriterar jag sådd och rensning), bara lite gödning och nån vattning är det enda de fått av mig, men tillbaka ger dom bär och bär och mer bär! TACK!
Reflektion: Gula hallon - hur ser man när dom är mogna?

Som min mor mycket riktigt påpekade är hallonsnåren ganska täta, och inte särskilt lättplockade (dessutom behövs det någon form av stöd). Det vore nog på sin plats att gallra ur lite inför nästa säsong.
Men det är ju det jag har så svårt för: att rensa bort bra saker.
Principen är ännu viktigare när det gäller almanackan, man måste ju ibland ta bort bra grejer för att hinna med sig själv. Kanske är det så att kvaliteten stiger när man gallrar ur lite, både här och där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar