2006-07-22

Bildkavalkad

Igår var jag och kollade läget på lotten. Fortfarande fuktigt i jorden sen min vattning, och nån åskskur under dagen. Plockade nästan en halvliter hallon och fotade här och där:


Trots att jag inte rensat hallonlandet alls i år och vattnat sparsamt växer det gott om fina hallon (utan stödpinnar/linor) i skogen av gräs.



Blommande Bollgilia igen, humlor verkar älska den!


Hallonlandet igen, i förgrunden (ljusgröna) mina två "buskar" med gula (!) hallon.

Det frodiga grönsakslandet, årets stolthet! Morötterna snart klara? likaså rödbetor!


En av de andra blommorna jag frösådde. Det verkar vara Sommarflox. Några få av dessa har grott, och ingen Mariaklocka eller Strandkrassing, så vitt jag kan se (eller så liknade dom ogräs, sorry).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar