2006-06-29

Mera jordgubbar!

Idag gick kvällspromenaden förbi lotten. Har inte varit där på fyra da'r nu så det fanns lite att skörda. Vi plockade drygt en dl jordgubbar, de flesta ganska små och med smultronliknande smak. Det ska sägas att mina plantor kommer enbart från skott på andra(s) plantor så inga är så att säga "renrasiga" - kanske är läge att investera i plantor till hösten/våren (undra när det är bäst, jag gissar våren) för då brukar jag ju plantera om mina. Fortfarande en hel del "ätna" gubbar, inga spår av tjyvsmakarna.

Plockade en påse sallad, planterade en planta från kruksallad (min tredje nu, vid de halvdöda smultronstånden i ena änden av jordgubbslandet) och satte ner en potatis (!) som legat i skafferiet och fått på tok för mycket groddar. Det är säkert för sent för skörd, men inte för sent för att experimentera lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar