2006-06-03

Jordärtskockor

Så här ser det ut i hörnan där jordärtskockorna växer. De börjar komma lite väl tätt nu, jag skördade inte så många i våras, men jag tror att det fortfarande går att plocka upp dem. I slutet på sommarn blir det vackra gula, solroslika, blommor på höga stänglar.


Så här ser det ut om man plockar upp en jordärtskocka nu, jag ger gärna bort några till närboende om någon mer önskar starta en koloni, de verkar föröka sig rikligt enligt vad jag erfarit.


Tips på recept med jordärtskocka mottages tacksamt. Har två påsar liggande i kylen. Har testat att woka, och det var gott, soppa föll inte riktigt i smaken. Planerar att skiva och fritera....

2 kommentarer:

  1. Kokta och stuvade (typ stuvad potatis) är himlans gott tycker jag!!!

    SvaraRadera
  2. Panik. har inte kunnat uppdatera bloggen på flera dar, verkar va nåt fel med blogger? Har ialla fall goda kompost-nyheter!

    SvaraRadera