2006-08-19

Annat som dykt upp på lotten

Sist jag var där (oops, det var ett tag sen nu...ligger säkert fler squash och väntar på hämtning) passade jag på att försöka fotografera den här nyckelpigan som trivdes på min (fortfarande lusiga?) svartvinbärsbuske. Jag är inte nån mästerfotograf och kameran är inte för proffs, men tillsammans, och med många försök gör vi ändå ganska bra bilder tycker jag!



Det här stora gräset av något slag (starr är ett namn jag minns från botaniken i skolan, kan det heta så?) har dykt upp hos mig nu under sensommaren. Det växer framför hallonlandet, där Gulltöreln blommar om våren. Jag tycker det är lite häftigt, så jag funderar på att behålla det, men först ska jag tjuvkika lite på rötterna, så de inte blir för mariga att ta bort sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar