2006-08-01

Annat som växer på lotten

Rödbetorna växer bra, och vi kan säkert ta hem och koka ett gäng redan nu.


Dags att skörda och frysa in persilja (bordena hopar sig, bli inte stressad nu...) Jag måste bara återge texten på en grannes dörrskylt, den är så bra:
"Här inne råder lugn och ro, lägg stressen på vår förstubro".
Jag får ta lite i taget, precis som jag gjort med ogräset, och ingen olycka sker om något hinner övermogna eller ruttna, det är ju bara en bonus att vi får så mycket gott från vår lott!

Ringblommorna blommar på förfullt. Kanske några får hänga med hem imorgon!

Blandat med ogräs-gräs spanade jag in dessa skönheter: Timjan som jag sådde för jättelänge sen och knappt har hittat. Nu har dom tagit sig, men man bör rensa väldigt varligt om man ska kunna ta upp gräset utan att de åker med. Måste läsa på om timjan ifall den kan övervintra här (hoppas, hoppas! Ja, det verkar så!). Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar