2006-08-13

Skördefest-igen!

I går, lördag, tillbringade jag en het förmiddagstimme på lotten och skördade! Plockade alla bär från den stackars lusattackerade svartvinbärsbusken, resultat: ca 3dl. En påse sallad, en påse mangold (som jag gav bort), 1,5dl hallon blev det också förutom nedanstående.



Eftersom jag inte varit förbi på några da'r har squashen blivit riktigt stora! Ytterligare tre följde med hem idag, nu räknade jag till åtta (HJÄLP!) squash, de flesta välbyggda, som har intagit mitt kylskåp. Inte mycket plats kvar till annat grönt...kom just ihåg att jag lagat något som liknar lasagne, fast med squash istället för pastaplattor. Måste dyka ner i recepthögen och leta för det här håller inte.


Skördade de första fyra morötterna, hälften av dem har växt lite konstigt, många ben så att säga. Gav bort två, har inte smakat på mina än, men ser fram emot det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar