2006-05-07

Att göra lista

Här är murgrönan som växer och klättrar i ena hörnet av lotten, vid påskliljorna. Den har inget egenligt syfte på lotten, annat än att vara vintergrön, men jag tror jag ska ta hem mera skott och sätta i krukor. Har en riktigt fin växt i fönstret från förra årets avklipp. Passar ju bra på balkongen också.

Nu kommer listan! Tycker det blir så tråkiga inlägg utan bilder, därför denna lilla illustration. Högre prioriterade projekt ligger överst i listan.
  • lägga persiljefrön i blöt och så - klart 10 maj!
  • förgro squashplantor i krukor hemma - klart 9 maj!
  • så rädisor och sallad - klart 12 maj!
  • rensa hallonlandet, gödsla och vattna
  • så sockerärtor i en ring -sått i rad 6 juni!
  • gräva upp persiljelandet från förra året och så blommor där - klart 12 maj!
  • rensa i blomhörnan vid påskliljor, ros, aster o murgröna
  • klippa och rensa gräset utmed staketet
  • klippa ner jordärtskockorna - klart 7 maj!
  • gräva ur örtlandet och plantera något annat där
  • ansa/rensa gräset i gången och på fikaplatsen

senast uppdaterad 11 juni

1 kommentar:

  1. Ja, du Ulrika... Du verkar ambitiös. Som du har sett borta på mina lotter så gräver och gräver och gräver jag... Jag tror aldrig jag kommer att få bort allt ogräs från tiden innan jag tog över lotterna. Jorden är full av långa, tjocka rötter och det känns som om jag borde bo på lotten ett tag och jobba dygnet runt för att organisera och rensa som jag vill. Inte blev det bättre av att jag drog hem musungar från grannens lott, som hon inte ville ha där, och la ner en massa tid på att mata alla fem varannan timme... I dag blev det begravning i en skogsglänta nära lotten tillsammans med barnen. Alla fem musungar sänktes ner i jorden inlindade i ett vackert tyg. Barnen la sedan blommor på graven medan vi sjöng "Du gamla du fria ... Jag vill leva jag vill dö i Norden"
    Så kom ju du förbi just innan vi gick hem. VA´det är trevligt att se ditt glada leende. Bara synd att vi fick bryta upp så snabbt då barnens magar kurrade.
    Sådant är livet på lotten!

    SvaraRadera