2006-05-21

Det spirar och gror i grönsakslandet!

Redan i onsdags kunde jag konstatera att alla frön jag sådde i första omgången den 7 maj har börjat titta upp. Varvat med ogräs, som också verkar trivas bra nu efter regnet.
På bilden rädisor (12maj), som verkligen håller sig till räta led, precis som det var tänkt.
Man kan konstatera att blommorna (SMÅ frön) är väldigt ojämnt fördelade - trängsel här och var och däremellan väldigt glest. Det är inte så lätt att fördela fröna bra, få se om jag kan omplantera lite när det blir dags för gallring.
Annat intressant:
* Några av salladsplantorna verkar faktiskt ta sig, och har antagit en rödaktíg nyans.
* Rabarbern växer kraftigt, jag bröt av en stjälk som skulle bli en blomma, har fått för mig att man ska göra det, så energin går till fler stjälkar istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar