2006-05-28

Rabarberskörd!

Det har ju regnat mycket i helgen, men igår var det vackert väder på eftermiddagen och vi kunde ta en promenad till lotten. Passade på att skörda rabarber, och så här såg det ut efter det:
Det växer massor med ogräs på landen där jag sådde frön, kanske från kompostjorden???? - det vore väl inte så konstigt eftersom komposten är där vi slänger allt ogräs. Jag har börjat nära lite högtflygande planer på att starta en egen liten kompost för att få lite finjord att nära med på min lott, men vi får se hur det blir med det. Behöver ju nån sorts ram/korg att lägga t.ex grönsaksrens, kaffesump, blast o dyl i.
Passade på att rensa lite mellan några av sådd-raderna och i jordgubbslandet. Det blommar jättefint och plantorna mår bättre än någonsin, tyvärr kommer vi nog att missa jordgubbsskörden i sommar pga semestern. Hoppas inga skator och pallare läser den här bloggen. Jag ska nog komma på vem som kan få glädje av gubbarna istället för oss. Kanske du?

2 kommentarer:

  1. jag vill ha jordgubbar!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vem är du som vill ha jordgubbar då?

    SvaraRadera