2006-05-06

Så här ser den ut!

Nu har jag tagit några foton på självaste lotten, där detta drama utspelas. Här ser ni den i några olika vinklar:


Att arbeta jordnära, som man gör här lär vara hälsosamt för både kropp o själ. Dessutom billigt! I alla fall hos oss - vi betalar endast 140kr per år för våra ca40kvm. Plus ytterligare en hundring om man väljer att stå över vårstädningen. Då ingår tillgång till redskap, dass, grillar och del i en hemtrevlig liten stuga. Fantastiskt!

Hälsosamt, ja Man kan liksom inte stressa o jäkta naturen utan det växer och gror i sin egen takt. Jag har också från början valt att inte eftersträva perfektionism utan göra det jag orkar och har lust med, och däremellan vila och njuta! Med tanke på det underbara vädret sista dagarna är det dags att ta fram solstolen redan nu!

Jag har förresten just kommit på att den delen jag gillar bäst är att rycka upp ogräs med rötterna, krypa runt och hålla ordning, och beskära. Skördetiden sedan - jo jordgubbar o hallon är kul, men morötter och persilja etc...det är ju helt klart jobbigare för man måste ta hand om dom när man kommer hem sen. Men det är fantastiskt gott att äta sedan, det förnekas inte.

Pausade efter jordförbättringsarbetet idag och la mig för att vila ryggen och betrakta molnen - Det fanns inte ett enda! Däremot fick jag syn på några hallonrackare som smitit ut genom hönsnätsstaketet...så när jag "vaknade" tog jag itu med dem direkt och petade in dem.

1 kommentar:

  1. Härliga vårkänslor man får när man läser din blogg. Jag ska nog leta mig förbi och lukta lite på blommorna när de letat sig upp. Och rabarberpaj vill jag smaka, men framför allt att bara vara och titta på molnen lät härligt. Kram från Charlotte

    SvaraRadera