2006-05-10

Sådd och skörd!

Idag kom jag äntligen iväg till lotten, gick direkt efter jobbet, för att så persiljefröna som legat i blöt i närmre tre dygn nu. Inte helt enkelt att få upp dom blöta fröna ur den lilla plastburken men min fantastiska "så-smörkniv" ordnade saken ganska bra.

När jag höll på att så kom jag på att jag inte sått rädisor (det första man brukar så på våren!) eller sallad, så dom fröna måste ju också letas fram och sättas ner i jorden till helgen. La genast till det på "att göra-listan" nedan.

Vattnade frösådden, jordgubbslandet och lite på rabarbern med slangen. Vet inte säkert vilka som är törstiga nu, vad tror ni? Hallonen har så mycket gräs ibland sig så det vill jag inte vattna på, påskliljorna får också klara sig utan, så de blir härdade.



Årets första rabarberskörd blev en härlig paj här ikväll- läs mer i nästa inlägg!
Även persilja, som grott på förra årets växtplats plockades hem för att piffa upp kvällsmaten. Här ser ni skörden av mitt "hårda" arbete! (njae det här är ju saker som kommer av sig själva, däremot växer mina rabarber dubbelt så fort som grannens just nu, så nåt måste jag väl ha gjort rätt (gödningen kanske?).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar