2006-05-01

Nu börjar säsongen!

Jag brukar ju skriva "kolonidagbok" under odligssäsongen för att kunna jämföra och se hur det gått, vad jag odlat och när men i år blir det en blogg istället så kan jag visa fina (kanske inte så intressanta för alla) bilder av grödorna och framstegen med odlandet.
Lotten, ja, det är alltså ca 40kvm odlingslott som är mitt eget smultronställe vår-sommar-höst. Idag gjorde jag första arbetsinsatsen på lotten genom att rensa och omgruppera jordgubbsplantorna så det blev raka rader igen efter diverse utlöpare.
Jag funderade på varför det växer lite grön mossa på jorden på den sidan av lotten och oroade mig lite för att behöva skaffa kalk o sånt, men en hjälpsam kolonigranne trodde att det berodde på att jag gödslat lite väl mycket uppepå bara. Foton kommer så småningom, ska bara bli vän med kameran först!

2 kommentarer:

  1. Lycka till med din lott. Jag följer järna ert trädgårdsarbete på nätet.

    SvaraRadera
  2. Åh, Ulrika, jag önskar att jag hade lika mycket energi som du när det gäller trädgårdsarbete! Mitt jordgubbsland finns än så länge bara på drömstadiet...Jag kanske bara behöver lite inspiration, t.ex från din blogg...
    Tack för titten!

    SvaraRadera