2006-05-14

Rensat, gödslat och skördat

När jag promenerade mot lotten idag var halva himlen fylld av riktigt mörka moln, så jag tänkte att det kanske äntligen kommer lite regn, men nej då. Nu har meteorologerna lovat regn i en halv vecka, men jag har bara sett en droppe!
Ja, ja, jag fortsätter vattna lite här och där med kannan, på sådden, rabarber, vinbärsbusken och nyrensade, strö-gödda hallon. En 20 liters hink fyllde jag idag med mestadels gräsrötter ur hallonlandet! Jag har nog kommit drygt halvvägs där nu. Har också rensat ur lite gräs ur gulltöreln - måste komma ihåg nästa vår att rensa där innan den blommar!

Har ni tänkt på, förresten, vad vackra vinbärs-klasar är som knoppar, det ser ut nästan som vindruvor! Jag fotade ett antal närbilder med kameran och här visar jag en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar