2006-05-17

Blommor och lägesbilder

Jag försöker förgäves lista ut i vilken ordning det här programmet lägger bilderna, när man vill ha flera med i samma meddelande. Det finns ingen logik i det! - och det går heller inte att "klippa ut och klistra in" för att omgruppera dem, såvitt jag förstått. Nog om det nu - det här är ju en odlingsblogg och ingen datasupport! Idag spelar det inte så stor roll med placeringen, och andra dagar, när det gör det, får jag väl skriva flera olika inlägg istället.

Idag ville jag visa läget på lotten just nu-ärligt utan att städa innan! Påskliljorna har vissnat och blivit plockade, gulltörel lyser upp med sin neon-gula färg i hallonlandet, se även nästa bild!, till vänster rabarber, svartvinbärsbuske och den gröna redskaps-lådan. Man ser tydligt det långa gräset i huvudgången och det som skymtas av fikaplatsen- ännu en sak att lägga till på att-göra-listan..
Större delen av det "övre" landet är fortfarande "lekplats" i väntan på squashens utplantering om 3-4veckor.

Så här ser det ut från andra hållet, nu är bärbusken o rabarbern till höger, ovanför dem jordgubbslandet och landen med frösådd. Närmast staketet ska mina blommor växa och närmast gången ska det bli grönsaker. Plankorna...ja, först tänkte jag kanske täcka gången mellan landen med dem, men hade inte tillräckligt, plus att det blir ganska opraktiskt att gå på, ibland som riktiga gungbrädor. Men eftersom den här nya jord-formeringen inte har stabiliserats, eller ens utsatts för regn(!) så la jag brädorna mot kanten för att kanske hjälpa till att hålla kvar jorden när vädret utmanar.
Ännu en blomma i hallonlandet, kvarleva från förra ägaren, vacker krollilja ska det bli här om klimatet är gott och de röda liljebaggarna inte hittar hit! (Hoppas de inte läser bloggar!:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar